ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΗΣ
Αριθ. Αποφ 21/2011
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το Πρακτικό της 4/2011 συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ΠΥΛΗΣ
ΘΕΜΑ: Κατάρτιση- Σύνταξη σχεδίου προϋπολογισμού του Δήμου Πύλης, έτους 2011
Στην Πύλη, σήμερα 11 Απριλίου του έτους 2011 και ώρα 19.00 μ.μ.,στο Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου Πύλης συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πύλης, ύστερα από την 4994/7-4-2011 πρόσκληση του Προέδρου, που επιδόθηκε νόμιμα με αποδεικτικό στα μέλη, σύμφωνα με το άρθρο 75 του Ν.3852/10.
Αφού διαπιστώθηκε νόμιμη απαρτία, δηλαδή σε σύνολο εννέα (9) μελών βρέθηκαν παρόντα τα παρακάτω εννέα (9) μέλη:
ΠΑΡΟΝΤΕΣ |
ΑΠΟΝΤΕΣ |
1. Κουφογάζος Κων/νος-Πρόεδρος |
1. |
2. Κουτσονάσιος Ιωάννης-Μέλος |
2. |
3. Λαμπρογεώργιος Ηλίας- » |
|
4. Λέφας Παναγιώτης » |
|
5. Μπαλατσούκας Στυλιανός- » |
|
6. Τσόβουλος Γεώργιος – » |
|
7. Αναγνώστου Βασίλειος » |
|
8. Κρούπης Κων/νος- » |
|
9. Κοτρώνης Κων/νος » |
|
Τα πρακτικά τηρήθηκαν από την κ. Μητσιάδη Δήμητρα.
Ο Πρόεδρος εισηγούμενος το 11ο θέμα της ημερήσιας διάταξης είπε τα εξής:
Στην περίπτ. α' της παρ.1 του άρθρου 72 του Ν.3852/2010 ορίζεται ότι μία από τις αρμοδιότητες της οικονομικής επιτροπής είναι η σύνταξη του προϋπολογισμού του δήμου.
Σύμφωνα με τις παρ.1-8 του άρθρου 266 του Ν.3852/2010:
1. Για το μεσοπρόθεσμο Προγραμματισμό των Δήμων εκπονείται πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το οποίο εξειδικεύεται κατ' έτος σε ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης και Ετήσιο Προϋπολογισμό. Το Τεχνικό Πρόγραμμα καταρτίζεται μαζί με το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης, το οποίο αποτελεί μέρος του και επισυνάπτεται, σε αυτό, ως παράρτημα.
2. Σε ειδικό παράρτημα του προϋπολογισμού αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους.
3. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται τα ποσοστά κατανομής των πόρων που αφορούν στις δημοτικές ενότητες. Σε περίπτωση που δημοτική ενότητα έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα εξυγίανσης, ο προϋπολογισμός του συντάσσεται με βάση αυτό.
4. Η Εκτελεστική Επιτροπή συγκεντρώνει και αξιολογεί τις προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου για το Ε.Π.Δ. και τον προϋπολογισμό και εισηγείται το προσχέδιο του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού στην οικονομική επιτροπή, προκειμένου η τελευταία να προβεί στην κατάρτιση αυτών και την υποβολή τους στο δημοτικό συμβούλιο.
5.Έως τις 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη σύνταξη προσχεδίου του Ε.Π.Δ. και του προϋπολογισμού, καθώς και οι διαδικασίες διαβούλευσης.
6.Συνοπτική οικονομική κατάσταση του προϋπολογισμού, όπως τελικώς ψηφίσθηκε από το δημοτικό συμβούλιο αναρτάται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου και δημοσιεύεται σε μία (1) τουλάχιστον ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα ή, εάν τέτοια δεν υπάρχει, σε εφημερίδα που εκδίδεται στα όρια του νομού που εδρεύει ο οικείος δήμος. Η παράλειψη της ανωτέρω δημοσίευσης δεν επηρεάζει το κύρος της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου με την οποία ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός.
7.Ο προϋπολογισμός, το ετήσιο πρόγραμμα δράσης, η εισηγητική έκθεση της οικονομικής επιτροπής και οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που αφορούν την επιβολή των φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών υποβάλλονται στον Ελεγκτή Νομιμότητας για έλεγχο. Αν διαπιστωθεί κατά τον έλεγχο, ότι δεν έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό οι υποχρεωτικές δαπάνες ή έσοδα που επιβάλλονται από το νόμο ή ότι έχουν εγγραφεί έσοδα ή έξοδα, τα οποία δεν προβλέπονται από το νόμο, ή ότι το ύψος των εσόδων υπερβαίνει αναιτιολόγητα τις αποδόσεις του προηγούμενου οικονομικού έτους, ο Ελεγκτής Νομιμότητας καλεί το δημοτικό συμβούλιο να αναμορφώσει κατάλληλα τον προϋπολογισμό μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών.
8.Στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες συνιστάται πάγια προκαταβολή σε βάρος του σχετικού κωδικού αριθμού του προϋπολογισμού του οικείου δήμου. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, καθορίζονται ανά δημοτική και τοπική κοινότητα, οι δαπάνες που καλύπτονται από την πάγια προκαταβολή, καθώς και το ύψος αυτής με βάση τον πληθυσμό. Υπόλογος για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής είναι ο πρόεδρος του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας ή ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας.»
Κατ' εξουσιοδότηση της παρ.3 του άρθρου 266 του Ν.3852/2010 εκδόθηκε η υπ' αριθ. 74452/29.12.2010 (ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος Β') απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. ενώ η σύσταση πάγιας προκαταβολής στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες ορίζεται με την 74449/29.12.2010 (ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος Β') απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. κατ' εξουσιοδότηση της παρ.8 του άρθρου 266 του Ν.3852/2010.
Σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 267 του ν. 3852/10 για την πρώτη εφαρμογή του Ν.3852/2010 ορίζονται τα εξής:
«1. Οι δήμοι που συνιστώνται με τον παρόντα νόμο καταρτίζουν τον προϋπολογισμό τους εντός του πρώτου τριμήνου του 2011.
2.Στον προϋπολογισμό του νέου δήμου, εγγράφονται υποχρεωτικά όλες οι υποχρεώσεις και οι απαιτήσεις των συνενούμενων δήμων ή κοινοτήτων. Μέχρι την κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού του νέου δήμου και πάντως όχι αργότερα από την ανωτέρω προθεσμία, οι προϋπολογισμοί των δήμων και κοινοτήτων που συνενώνονται, εκτελούνται ως δωδεκατημόρια του προϋπολογισμού του 2010. Μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, δεν επιτρέπεται να γίνει οποιαδήποτε δαπάνη με βάση τον προϋπολογισμό των συνενούμενων δήμων και κοινοτήτων, πλην αυτών που αφορούν στις αποδοχές προσωπικού και την καταβολή των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών”.
Σύμφωνα με την περίπτωση δ άρθρο 9 Αποφ. ΥΠΕΣΑΗΔ 5694/3.2.2011 για το έτος 2011, Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης αποτελεί ο οικονομικός προϋπολογισμός και το Τεχνικό Πρόγραμμα. Συνεπώς δεν απαιτείται η σύνταξη Ετήσιου Προγράμματος Δράσης για το έτος 2011.
Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 3 της ΚΥΑ οικ. 3966/24.01.2011 (ΦΕΚ 141/09.02.2011 τεύχος Β' εφόσον έχουν μεταβιβασθεί σε δημοτικές ή τοπικές κοινότητες συγκεκριμένες, αποφασιστικού χαρακτήρα, αρμοδιότητες, κατ' εφαρμογή των άρθρων 83 παρ. 9 και 84 παρ. 6 του Ν 3852/2010, πριν την έναρξη των παραπάνω διαδικασιών ακολουθούνται οι διαδικασίες του άρθρου 86 του Ν. 3852 /2010. Συνεπώς εφόσον, όπως στην περίπτωση του Δήμου μας δεν μεταβιβάστηκαν τέτοιες αρμοδιότητες δεν απαιτούνται οι διαδικασίες του άρθρου 86 του ν. 3852/10.
Στην παρ.3 του άρθρου 76 του Ν.3852/2010 ορίζεται ότι η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της, υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού.
Η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης εξέφρασε προτάσεις και διατύπωσε γνώμες στην από 1/31-3-2011συνεδρίασή της σχετικά με το ετήσιο πρόγραμμα δράσης και το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου προσχέδιο του προϋπολογισμού, κατά τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 76 του Ν.3852/2010, τις οποίες έχει συγκεντρώσει και αξιολογήσει κατά την παρ.1 του άρθρου 3 της ΚΥΑ οικ. 3966/24.01.2011 (ΦΕΚ 141/09.02.2011 τεύχος Β') η Εκτελεστική Επιτροπή.
Επιπρόσθετα σύμφωνα με τις περιπτ. δ' και ε' του άρθρου 63 του Ν.3852/2010 η Εκτελεστική Επιτροπή:
δ) Συγκεντρώνει και αξιολογεί τις προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την κατάρτιση του προϋπολογισμού και εισηγείται το προσχέδιο του προϋπολογισμού προς την οικονομική επιτροπή.
ε) Έχει την ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω η Εκτελεστική Επιτροπή έλαβε την υπ' αριθ. 2/5-4-2011 απόφαση για το προσχέδιο του προϋπολογισμού το οποίο και εισηγείται στην Οικονομική Επιτροπή.
Σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 4 της ΚΥΑ οικ. 3966/24.01.2011 (ΦΕΚ 141/09.02.2011 τεύχος Β')
«3.Για τον προσδιορισμό του ύψους των εσόδων και των εξόδων λαμβάνονται υπ' όψη τα διαχειριστικά αποτελέσματα του προηγούμενου οικονομικού έτους και ειδικότερα, για μεν τα έσοδα τα ποσά που βεβαιώθηκαν, για δε τα έξοδα τα ποσά που έχουν ενταλθεί.»
λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω πρέπει να προβούμε στη σύνταξη του σχεδίου προϋπολογισμού του Δήμου Πύλης για το έτος 2011 και στη συνέχεια να το υποβάλλουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ψήφιση.
Η Οικονομική επιτροπή αφού άκουσε τον Πρόεδρο και έλαβε υπόψη της
– την περίπτ. α' της παρ.1 του άρθρου 72 του Ν.3852/2010
– τις παρ. 1-8 του άρθρου 266 και τις παρ.1-2 του άρθρου 267 του Ν.3852/2010
– την παρ.3 του άρθρου 76 και τις περιπτ. δ' και ε' του άρθρου 63 του Ν.3852/2010
– τις παρ.1-3 του άρθρου 86 του Ν.3852/2010,
– την ΚΥΑ οικ. 3966/24.01.2011 (ΦΕΚ 141/09.02.2011 τεύχος Β')
– την υπ' αριθ. 74452/29.12.2010 (ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος Β') απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. περί του καθορισμού των ποσοστών κατανομής των πόρων στις Δημοτικές Ενότητες
– την Αποφ. ΥΠΕΣΑΗΔ 5694/3.2.2011
– την υπ' αριθ. 74449/29.12.2010 (ΦΕΚ 2044/30.12.2010 τεύχος Β') απόφαση του ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ. για τη σύσταση πάγιας προκαταβολής στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες.
– Την υπ' αριθ.2/5-4-2011 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής με την οποία εισηγήθηκε το προσχέδιο του προϋπολογισμού στην Οικονομική Επιτροπή.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ – H Πλειοψηφία της Οικονομικής Επιτροπής
<strong>Α. Τη σύνταξη του σχεδίου προϋπολογισμού του Δήμου Πύλης για το έτος 2011, όπως εμφανίζεται στο συνημμένο σχέδιο το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης και την υποβολή αυτού, με πλήρη αιτιολόγηση κάθε εγγραφής, στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη σχετική ψήφιση του.
Β. Η παρούσα απόφαση θα υποβληθεί για τον απαιτούμενο έλεγχο νομιμότητας.
Μειοψηφούντων των μελών της Οικονομικής Επιτροπής Κρούπη Κων/νου,Αναγνώστου Βας.,Κοτρώνη Κων.,οι οποίοι ψηφίζουν λευκό λόγω μη ενημέρωσης πάνω στο σχέδιο του προυπολογισμού.
Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό 21/2011.
Αφού αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται ως ακολούθως.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΦΟΓΑΖΟΣ |
ΤΑ ΜΕΛΗΚουτσονάσιος Ιωάννης Λαμπρογεώργιος Ηλίας Μπαλατσούκας Στυλιανός Τσιόβουλος Γεώργιος Αναγνώστου Βασίλειος Κρούπης Κων/νος Λέφας Παναγιώτης Κοτρώνης Κων/νος
|
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΟΥΦΟΓΑΖΟΣ